پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

میوه های قرآنی(انگور)

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۰۹ ب.ظ

انگور

فارسی زبانان به من ((انگور))وعرب زبانان ((عنب ))می گویند.من از لذیذترین میوه ها هستم که درختچه هایم به نام تاک از زمانهای بسیار قدیم به دست بشر کاشته می شده اند.بعضی از دانشمندان سابقه استفاده از من را حدود هفت هزار سال قبل حدس می زنند.
  • انگور در قرآن کریم

نام من یازده بار در آیات قرآن مجید تکرار شده است.در این آیات خداوند به مناسبت های گوناگون به من اشاره میکند.مثلا در آیه 99سوره انعام به بار نشستن ورسیدن من رااز نشانه های خدا برای مومنان شمرده اند.

  • ویژگی های درخت انگور در قرآن

درخت من در انواع خاکهای سنگین وسبک رشد می کند.گل هلی من بر خلاف شکوفه بسیاری از درختان،ظاهر ساده ای دارند.سبز رنگ وکوچک هستند.گل دهی من هشت تا ده روز طول می کشد. یک دخت من ذر شرایط مناسب بین 65تا70 سال عمر می کند.

  • محصولات درخت انگور

از من برای تهیه چندین نوع فراورده غذایی استفاده می کنندکه عبارتند از:

  1. مصرف میوه من به صورت تازه خوری
  2. مصرف میوه نرسیده وترش مزه من برای تهیه آبغوره،ترشی های مختلف
  3. استفاده از برگ های تازه وخوش طعم من برای پختن بعضی غذاها
  4. استفاده از قطرات خارج شده از شاخه های من برای مصارف پزشکی
  5. تهیه سرکه وشیره از من
  6. تهیه کشمش ومویز.به حپه های خشک شده من مویز گویند.
  • کشمش دارای اقسام گوناگونی است:اگر سبز رنگ باشد سبزه یا کشمش سبز گویند.اگر قهوه ای یا خرمایی وریزباشدآن را کشمش پلویی گویندواگر از انگور شاهانی تهیه شده باشدآن را مویز نامند
  • خواص غذایی ودارویی انگور

من غذای کاملی هستم که دوبرابر مصرف گوشت در بدن ایجاد انرژی می کنم.میوه من برای قلب،دستگاه تنفسی ،معده ،روده،کبدو کلیه بسیار مفید استودر رفع کم خونی اثر بسیار خوبی دارد.من تصفیه کننده مناسب خون از سموم و مواد زاید مختلف هستم وقدرت میکروب کشیبالایی دارم وتقویت کننده اعصاب هستن وبه نشاط شما می افزایم.

  • بیشتر بدانیم

امام رضاعلیه السلام از امیرمومنان علیه السلام فرمود:

انگور هم غذاست وهم خورش وهم شیرینی وهم میوه.


امام رضاعلیه السلام از امیرمومنان علیه السلام از پیغمبرصلی الله علیه وآله فرمود:انگور را دانه دانه بخورید که گواراتر وهضم شونده تر است.

(هزار ویک حدیث رضوی،صفحه 517)





موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۵
نورالهدی امام رضا

انگور

میوه های قرآنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی