پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

میوه های قرآنی(انار)

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۱۶ ب.ظ


نام من در فارسی انار ودر عربی رمان است

انار در قرآن کریم


در قران سه بار از من نام برده شده است.در سوره انعام ایه 99و141ودر سوره الرحمن آیه 68،هرکدام از این ایه ها،به نوعی من را مورد توجه قرار داده اند.به عنوان مثال در سوره های انعام آیه 99از من به همراه زیتون و انگور نام برده شده است... وخداوند از انسانها می خواهد هنگامی که ما درختان به ثمر می نشینیم به ساختمان میوه ما توجه کنندچرا که در آفرینش ما نشانه های روشنی از علم وقدرت وحکمت خداوند برای مومنان وجود دارد.

وی‍‍ژگی های درخت انار

من درختچه ای پر شاخ وبرگ وخاردار هستم.بلندی درختان من بین سه تا پنج متر استولی در شرایط مناسب ارتفاع درختم بیشتر هم میشود.

شگفتی ونظم میوه من بسیار جالب است برای نگهداری دانه های لطیف،آبدار وآسیب پذیر من روی هر دسته چندتایی از دانه ها پرده سفید رنگ نسبتا زخیمی وجود دارد.لابه لای این دسته ها بخش های سفید ضخیم تری هستند وروی همه این تشکیلات منظم ،پوست محکمی کشیده شده استتا میوه من در برابر ضربات خارجی حفظ کرده واز نفوذ هوا ومیکروب ها به داخل جلوگیری کند.به راستی این همه نظم وترتیب در آفرینش من هر انسان خردمند را متوجه دانش وقدرت خداوند می کند.

محصولات درخت انار

علاوه بر مصرف تازه میوه ی لذیذ وگوارای من محصولات دیگری هم ا من تهیه می شود که به معرفی آنها می پردازیم:

  1. از پوست من برای پاک وبراق کردن چرم استفاده می شود.همچنین از آن نوعی مرکب تهیه می گرددونیز از پوست های رنگارنگ من در رنگ کردن پارچه پشم ونخ های قالی بافی استفاده می شود.
  2. از آب پخته وغلیظ شده من رب انار درست می کنند.
  3. از پوست،گل وریشه درخت من انواع داروهای سنتی تهیه می شود.
  4. ا چوب من وسایل واشیاءزینتی درست می شود.
  5. علاوه بر انچه گفتم انواع سرکه لواشک وشربت،سماق،مرباو....از جمله محصولات فرعی من است

فوایدانار

میوه من خواص بسیار گوناگونی دارد.پاک کننده خون است وبرای کم خونی وفشار خون مفید است.سایر قسمت های درخت من هم خواص دارویی دارد.

انار در کلمات معصومین

امیرالمومنین علیه السلام فرمود:به کودکان خود انار دهید که زودتر به سخن می آیند(بحار الانوار،ج66،ص155،ح5)

امام صادق علیه السلام فرمود:به کودکان خود انار دهیدکه موجب رشد سریع انهاست.(همان مدرک،ص164،ح47)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۹
نورالهدی امام رضا

میوه های قرآنی(انار)

نظرات  (۲)

۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۲۳ فاطمه یوسفی نجف آبادی
خیلی خیلی خیلی عالی بود
۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۵۱ مصطفی یوسفی
بسیارعالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی