پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

میوه های قرانی(زیتون)

چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۱ ب.ظ

نام من زیتون است.

درقران کریم نام من شش بار تکرار شده است.به عنوان مثال در آیه 11سوره ی نحل،خداوندروییدن من ودرختان خرما وانگور را از آب باران ،نشانه ی یکتایی ،رحمت وقدرت الهی برای مردمی که می اندیشند می داند...

ویژگی های درخت زیتون:

درخت من گیاهی مقاوم،بردبار وهمیشه سبز است که با اکثر شرایط سازگاری دارد.واز جمله درختانی است که همه ی قسمت های ان برای همه مفید است.

گوشت من دارای مقدار زیادی روغن است

هسته ی من سفت ودارای روغن می باشد.

از برگ من درساخت داروهای گیاهی استفاده می گردد.

از چوب درخت من وسائلی مانند گلدان ها وظروف تزئینی می سازند.

انواع درخت زیتون:

من دارای انواع گوناگونی هستم.بعضی از انواع من برای روغن گیری مناسب ترند وبرخی دیگر برای تازه خوری وتهیه ی کنسرو به کار ی روند.

خواص غذایی ودارویی دخت زیتون:

میوه ی من یکی از مغذی ترین وپر ارزش ترین میوه های جهان به شمار می رود.

روغن من از قابل هضم ترین روغن هاست.

بهتر است افرادی که چربی خونشان بالاست واز سکته ی قلبی واهمه دارندبه جای استفاده از روغن های دیگرتنها از روغن من استفاده کنند.

برگ من نیز دارای خواص دارویی بسیاری است مانند:درمان فشارخون بالا،ناراحتی کلیه،بیماریهای کبدی وسنگ صفرا.

بیشتر بدانیم:

امام رضا علیه السلام درباره من فرمود:

یون غذای خوبی است ،دهان را خوشبو می گرداند ورنگ رخساره را صفا وروشنی می بخشد،اعصاب را قوی می سازد،ورنج ودرد را برطرف می کند،وآتش غضب را فرو می نشاند.

(جامع الاحادیث حضرت امام رضا علیه السلام،صفحه ی527)



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۶
نورالهدی امام رضا

خواص زیتون

زیتون

نظرات  (۱)

سلام وبسایت بسیار خوبی دارید.
از زحمات شما سپاسگذاریم.

پاسخ:
سلام ودرود.ماهم از توجه شما دوست عزیز سپاسگزاریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی