پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

قصه ها ی احمد(مسافرت)

شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۲:۳۵ ب.ظ


تلق تولوق...تلق تولوق....تلق تولوق....

این صدای حرکت قطاری است که باآن به سفر می رویم.من پدرم مادرم وخواهرم دریک کوپه ی چهار نفره هستیم.الان حدود چهار ساعت است که قطار ازمشهد راه افتاده است...قراراست به اصفهان برویم تا هم سری به خانه ی پدربزرگم بزنیم وهم دیدنی های تاریخی وزیبای اصفهان راببینیم. یک آقای روحانی هم با خانواده اش همسفر ماست که بلیط کوپه ی کنا ما را گرفته وپدرم از همان اول راه با ایشان رفیق شده است.آنطور که پدرم تعریف می کرداسم ایشان حاج اقا عالمی است.در ایستگاه سبزوار قطار برای نماز ظهر وعصر توقف کرد.داشتیم پیاده می شدیم که به کوپه ی هفت رسیدیم.درب کوپه باز بود ویکی از مسافران مثل اینکه متوجه توقف قطار نشده وهنوز روی تخت خواب بود.به پدر گفتم باباجون این اقا مثل اینکه خواب مونده .برم بیدارش کنم ؟یه وقت نمازش قضا میشه ها؟پدرم لبخندی زد وگفت:آفرین احمدآقاکه هم به نماز های خودت اهمیت می دی وهم نماز های دیگران برات مهمه !ولی درباره ی بیدار کردن این اقابهتره از دوست جدیدم حاج اقا عالمی سئوال کنی!گفتم چشم وسریع پیاده شدم.حاج اقا عالمی هم تازه پیاده شده بود.جلورفتم سلام کردم وسئوالاتم را پرسیدم.حاج اقا دستی به سرم کشید وبا مهربانی گفت:سلام علیکم.اگه اشتباه نکنم پدرتون گفتن که شما احمد آقاهستین. درسته؟از اینکه این قدر با احترام با من صحبت می کرد خیلی خوشم آمد سرم را بالا گرفتم وگفتم: بله حاج آقا من احمد آقا هستم!حاج آقا لبخندی زد وگفت:احمد آقا درباره سئوال شما باید بگم اگه کسی خواب باشه ،مثل همین آقایی که گفتین،ماحق نداریم اونو بیدار کنیم چون ممکنه این کار باعث اذیت اون بشه ومی دونی که در دین ما هیچ کس حق نداره دیگران رو  اذیت کنه .با تعجب گفتم خوب حاج آقا اگه کسی خواب بمونه ونمازش قضا بشه،چی؟!حاج اقا دوباره دستی به سرم کشید وگفت:پسرم اگه کسی خواب بمونه ونمازش قضا بشه گناه نکرده فقط باید بعدا قضای نمازش رو بخونه.تشکر کردم وبه طرف نماز خونه راه افتادیم . چون باید قطار طبق برنامه حرکت کنه .شما بفرمایید باید چه کار کنیم؟حاج آقاروکرد به اون مسافر وگفت:ببین برادر من درسته که مکان نماز گزار باید ثابت وبدون حرکت باشه ولی اگر انسان مجبور بشه در حال حرکت نماز بخونه اشکال نداره .مثلا همین حالا که به گفته ی آقای رییس قطار امکان توقف قطار نیست واز اون طرف هم نماز داره قضا میشه وباید فورا شما نمازت رو بخونی پس مجبوری توی همین قطار در حال حرکت نماز بخونی.فقط حواست باشه اگه قطار پیچید شما باز باید به طرف قبله بچرخی ودر حال چرخش هم هیچی نگی !الان هم بدو که نمازت قضا نشه مرد با خوشحالی تشکر کرد ورفت که وضو بگیرد. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۶
نورالهدی امام رضا

مسافرت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی