پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

میوه های قرآنی(انجیر)

شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۲۴ ب.ظ


نام من در فاسی انجیر ودرعربی تین است.

درقران کریم نام من فقط یک مرتبه آمده ونودوپنجمین سوره ی قرآن به نام من است.خداوند در سوره  (التین)آیه 1به من سوگند یاد می کندومی فرماید:((والتین والزیتون.سوگند به انجیر وزیتون))

ویژگی های درخت انجیر

درخت من پوست صاف وخاکستری رنگی دارد،بلندی درختان من به طور متوسط 10متر است وسالی دوبار میوه می دهد.معمولا درخت من اولین میوه هایش رادرسن دو یا ه سالگی تولید می کندودرسنین 5تا7سال بیشترین تولیدمیوه را دارد.

انواع مختلف انجیر

مهم ترین محصول این درخت من هستم که دارای انواع گوناگونی در کشور شما می باشم.من به رنگ های مختلفی از قبیل سبز،زرد،قرمز،بنفش، سیاه وقهوه ای دیده می شوم.من را هم به صورت تازه مصرف می کنندوهم در مربا سلزی وکمپوت سازی کاربرد دارم.به علاوه می توانید من را درشرایط خاص بهداشتی خشک کرده ودر وقت نیاز مصرف کنید.

خواص غذایی ودارویی انجیر

من میوه ای لذیذ،مفید ومقوی ودارای ارزش غذایی فراوان هستم وخوردن من برای همه ی سنین مناسب است.من سرشار از ویتامین های آ،ب،ث وقند می باشم.مصرف من برای کودکان وافرادی که تازه از بستر بیماری برخواسته ان مفید است.من از قدیم یکی از خوراکی های همیشگی پهلوانان بوده ام.سقراط،فیلسوف بزرگ یونان،آن را برای بیمارانی که حالت تشنگی وتب داشتندمناسب می دانست.به علاوه از زمانهای قدیم پزشکان اعتقاد داشتندکه انجیر برای زخم معده موثر است ونرم کننده ی سینه نیز می باشد.

بیشتر بدانیم

امام رضاعلیه السلام درباره من می فرمودند:انجیر رابخورید که بوی بد دهان را برطرف میکندودهان واستخوان را محکم موی در بدن می رویاندودرد را می بردکه نیازی به داروی دیگری نیست.

(کتاب کافی،جلد،صفحه ی358)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۳
نورالهدی امام رضا

انجیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی