پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

آیا می دانید که.....؟

شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۵۹ ب.ظ


آیا می دانید؟

قرآن کریم در سوره مجادله آیه 11می فرماید:

خداوند کسانی از شما را که ایمان اورده اند،یک درجه وکسانی را که علاوه بر ایمان،دانش نیز به آنها داده شده است چندین درجه بالا می برد.

بال دارد وپرواز نمیکند

بالهای شتر مرغ کوچک تر از انست که بتواند اورا به هوا بلند کند.شتر مرغ بلند قامت تر از انسان است.اوبزرگترین پرنده جهان است.شترمرغ ها در دشت های آفریقا زندگی می کنند به وقت خطر باپای بلند ونیرومندشان شروع به دوبدن میکنند .شترمرغ ها از شیر ها هم سریع تر می دوند.

بال دارد وپرواز نمی کند

این پرنده از بالهای خود همچون باله استفاده می کند وبا انها به شنا می پردازد.پنگوئن شناگر ماهریست .پنگوئن ها در قطب جنوب وسایر نقاط بسیار سرد جهان به سر می برند.آنها نیازی به پرواز ندارندهیچ نوع حیوان دیگری نزدیک آنان زندگی نمی کند وجوجه های پنگوئن ها همواره در امنیت به سر می برند.

نه دست دارد ونه پا اما از نرده بالا می رود

یک پیچک بکارید وبالا رفتن ان را تماشا کنید چهار بذر نیلوفر تهیه کید روی پوسته ی هریک از بذر ها خراشی ایجاد کنید سپس آنها را چند ساعت در آب خیس کنید آنها را در گلدان بکارید وهر دو روز یک بار به آنها آب دهید در عرض یک هفته گیاه کوچکی از گلدان سر بر می آورد گیاه را به یک نخ ببندید تا از آن بالا رود در ابتدا پیچک به طور مستقیم رشد می کند سپس پیچ می خورد وبالا وبالاتر می رود.

آیا می توانید بگویید در چه صورت یک پسر کوچولو به یک فیل گنده شباهت پیدا می کند؟

وقتی که با یک نی آب می خورد .او هوای داخل نی را می مکدآن گاه آب وارد خرطوم او می شود.نی آقا فیله خرطوم اوست .خرطوم فیل هم دماغ اوست وهم لب بالایی او.بعد از آنکه آب وارد خرطوم فیل شد مستقیما به دهان او می رود .خرطوم فیل به جای دست وپای او نیز عمل می کند.فیل با خرطومش غذا را به داخل دهانش می بردوبدنش را آب پاشی وتمیز میکند.

آیا می دانید شب هنگام در یک خانه ی تاریک تاریک موش اطراف خود را بهتر میبیند یا گربه؟

هیچ کدام

هیچ حیوانی در تاریکی کامل قادر به دیدن نیست اگر نور ضعیفی در تاریکی وجود داشته باشد گربه بهتر از موش می تواند اطراف خود را ببیند.به این دلیل که نور به بخش عقبی چشم گربه برخورد می کند این بخش از چشم گربه براق است ومثل یک آینه نور را درخشان تر می کندوبه گربه امکان می دهد که بهتر ببیند.همچنین باعث می شود که چشم های گربه در تاریکی بدرخشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۵
نورالهدی امام رضا

آیا می دانید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی