پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

قصه های احمد(خانه خدا)

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۲۵ ب.ظ


فوتبال که تمام شد توپ را برداشتم وبا بچه ها خداحافظی کردم به خانه که رسیدم توپ را توی حیاط گذاشتم ووارد خانه شدم مادر توی آشپزخانه نهار درست می کردزهرا هم روبروی تلویزیون با عروسکش بازی می کردبه طرف آشپزخانه رفتم وبه مادر سلام کردم جوابم را داد و گفت:احمد جان دست وصورتت را بشور ولباست را عوض کن.در ضمن باخت امروزتان را تسلیت می کنم .با تعجب پرسیدم مامان جون شما از کجا فهمیدید که ما باختیم؟من که چیزی نگفتم مادر لبخندی زد وجواب دادلازم نیست چیزی بگویی من خودم فهمیدم آخر من یک مادر هستم وهر مادری بچه هایش را خوب می شناسدگفتم بلی درست است که بازی را 6بر 4باختیم ولی در عوض یک بحث کارشناسی مهم کردیم الان هم منتظرم بابا بیایدوبا او مذاکره کنم صدای خنده مادرم بلند شد گفت:میبینم پسرم دانشمند شده واز کلمه های گنده گنده استفاده میکند.بحث کارشناسی مذاکره و....!سفره ی نهار که جمع شد به پدرم گفتم امروز بین دو نیمه فوتبال با بچه ها درباره حرفهای دیشب حاج آقا حسینی صحبت می کردیم .پدرم گفت:همان حرفهایی که دیشب بعد نماز مغرب توی مسجد گفتند؟سرم را تکان دادم وتایید کردم پدر ادامه داد:خب به سلامتی محور مذاکرات چه بود.با تعجب پرسیدم محور دیگر چیست باباجان؟مگر درس ریاضی است که محور اعداد داشته باشد؟پدرم خندید وگفت:نه آقای دانشمند منظورم موضوع اصلی صحبتان بود درباره چی با بچه ها صحبت کردید ؟کدام قسمت از صحبت های  حاج آقا منظور شماست گفتم همان قسمت که آداب مسجد را می گفتندوهی می گفتند :خانه خدا!خانه خدا!پدرم لبخند زیبایی زد دست به سرم کشید وگفت:احسنت عجب سوال خوبی .آفرین بر تو وبچه های تیم محله اما جواب سوالتان :ببین پسرم!خداوند مهربان ،بهترین وپاک ترین چیزهای عالم را هم به خودش نسبت میدهد مثلا به آیات قرآن که بهترین سخنان هستند میگوییم:کلام الله مجید یعنی سخنان خدا.یا به خون امام حسین علیه السلام که ارزشمندترین شهید راهخداست می گوییم:ثارالله یعنی خون خدا  یا به حضرت علی علیه السلام که شجاعترین وقوی ترین بنده پاک خداست می گوییم:اسدالله یعنی شیرخدا.
حالا منظور از سخن خدا این نیست که خداوند لبو دهان داشته وبا لب و دهانش این حرفها را زده بلکه منظور اینست که این حرف ها بهترین حرف های عالم هستند یا وقتی می گوییم خون خدا منظورمان این نیست که خدا رگ داشته واین خون از رگ او بیرون آمده !بلکه منظور اینست که خون امام حسین علیه السلام با ارزش ترین خون دنیاست که در راه خدا ریخته شد.
حالا به کعبه با به مسجد هم که می گویند :خانه ی خدا منظور اینست که"این مکان ها خیلی پا وشریف هستند ومردم در این مکان ها به یاد خدا می افتند وبا او راز ونیاز میکنند.پس این مکان ها چون پاک ترین جاهای دنیا هستند به آنها می گوییم :خانه خدا.!
ازجایم بلند شدم ،پدرم را بغل کردم و گفتم:عجب جواب خوبی!من هم تقریبا همین ها را به بچه ها گفتم.!مادرم که با سینی از آشپزخانه بیرون می آمد خندید وگفت:بله دیگر!پدر وپسر هردو دانشمند هستند!خوش به حال من وزهرا.!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی