پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

آشنایی با قرآن

شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۵ ب.ظ



من کتابی آسمانی به نام قرآن هستم ودرمدت 23سال درشرایط گوناگون ازطرف خداوند به وسیله ی فرشته ی وحی (جبرئیل علیه السلام)برپیامبر اسلام صلی الله علیه وآله نازل شدم وایشان هم آیه های من را برای مردم می خواند.


در قرآن چه سخنانی آمده است.؟

من درباره ی سه چیز باشما سخن می گویم.نخست:عقاید:یعنی اون چیزهایی که جزو اصول دینهوشما باید ان ها را بادلیل باور کنیدوبپذیرید.

مانند ایمان به خدا وروز قیامت و...

بخش دوم به دستورهای اخلاقی مربوطه مانند :راست گویی،امانتداری،پاکیزگی،کمک به مستمندان و...


قرآن برای چی آمده است؟

من برای هدایت وراهنمایی شما انسانها به راه راست آمده ام .من برنامه زندگی برای شما آورده ام.باور داشتن عقایدی را که من می گویم وانجام دستورهای من ،سبب سعادت و خوشبختی شما در دنیا وآخرت می شود.


تقسیمات قرآن:

من 114 سوره وبیش از6000آیه دارم.مجموع من را هم به 30 جزءتقسیم کرده اندوهرجزءهم از4حذب تشکیل شده است .هرسوره هماز چند جمله وبخش به نام ایه نامیده می شود شکل گرفته است.سوره های من غیر (از سوره ی نهم ،توبه)با بسم الله شروع شده است .طولانی ترین سوره سوره بقره است.با 286 آیه وکوتاهترین سوره ها کوثراست با سه آیه.


اسامی قرآن

ازمن در قران کریم با نام های گوناگون یاد شده است،همچون:قران،کتاب،ذکر،فرقان،مجید،کریم و...


اسامی سوره ها

هریک از 114سوره ی من،اسمی دارد.یعنی سوره ها هم چندین نام دارد .برای نمونه سوره حمد ،بیست وچند نام دارد .بعضی از سوره ها به نام پیامبران نامگذاری شده است،مانند:آل عمران ومریم.

بعضی ازسوره ها به نام حیوان نامگذاری شده است ،مثل بقره ،عنکبوت،فیل و....بیشتر سوره ها براساس جالب ترین چیزی که دران سوره آمده است نامگذاری شده است .مانند سوره های جمعه،فتح و....


پاداش خواندن قرآن

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند:فرزندم از خواندن قران غافل مباش ،زیرا که قران دل را زنده می کند وازکارهای زشت وگناه باز می دارد.

امام رضا علیه السلام فرمود:اگر توی خانه ای قرآن خوانده شود ،کارها براهل آن خانه آسان شده وخیر آن زیاد میشود.


شمابگو!

-قرآن را می توانی بخوانی یا نه؟

-اگرنمی توانی بخوانی،تلاش داری تا یاد بگیری یا نه؟

-اگرمی توانی بخوانی ،هرروز چندآیه می خوانی؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی