پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

ماه پنهان

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۵۱ ب.ظ


تصویرگر:کیانامیرزایی

دایی رسول دستم را گرفته بودوباشتاب ازمیان جمعیت می گذشتیم .پرچم سبزحرم ازدور پیدا بود.با او بیرون رفتن راخیلی دوست داشتم.هروقت از سربازی میآمد،سری هم به خانه ما می زددیروز اتفاق جالبی افتاد.توی پیاده رو یک جوانی را دیدیم که داشت بسته های نذری پخش میکرد.به من و دایی رسول هم داد.دایی گفت قبول باشه .ان شالله سرباز مولا باشی.جوان خندید وگفت:الهی آمین!ان شالله ظهور آقامون.

یک چیزهایی را درباره امام زمان می دانستم ،اماهمیشه برایم پرسشی بی پاسخ باقی مانده بوداینکه معنای غایب بودن وپنهان بودن امام غایب چیست؟آیا منظور از غیبت ان حضرت این است که بدن امام زمان از دیده ها پنهان است وهیچ کس او را نمیبیند یا منظور چیز دیگریست؟هم کلاسی ام صالح می گفت:اودر بیابان های دور زندگی میکند.وحید پسرخاله ام می گفت:امام زمان توی آسمان است هروقت به زمین بیاید ظهورمی کند وما او را میبینیم .اما من نمی دانستم کدام درست است .از دایی پرسیدم یعنی امام زمان واقعا دیده نمی شود؟درحالی که به مردم اشاره می کرد با لبخند پاسخ داد:آفرین پسر تو،به چه چیزهای خوبی فکر میکنی ....واقعا خیلی دوست داری بدونی؟با هیجان وشوق گفتم:بله...بله.حالا دیگر جلوی صحن ایستاده بودیم.من ودایی دستمان را روی سینه مان گذاشتیم وکمی خم شدیم وسلام دادیم دایی دستم را گرفت وگفت:به من بگو زائرها رو میبینی؟گفتم:بله که میبینم خیلی هم زیادند.می تونی بگی کدام یک از اونا دکتر وکدام یک مهندس اند؟گفتم :نه

-پس اونارو میبینی ولی نمیشناسی؟

-بله

-ببین پسرخوب،ماجرای امام زمان عجل الله فرجه هم همینطوره یعنی ایشون به فرمان خدا،الان در زمین زندگی می کنه وبین همهی مردمه.

درهر کشوری وبا هر مردمی می تونه باشهوبه اونا کمک برسونه.مردم آن حضرت رو میبینند وبا اون بزرگوار رفت وامد وگفتگو می کنندولی ایشان را نمیشناسندومتوجه نمی شوند که این آقا،حضرت مهدی عجل الله است.صدای اذان ازسمت گلدسته های حرم می آمد.دایی قدم هایش راتند تر کرد.ماداخل صحن بودیم .انگار صدای تپش قلبم را درسینه ام می شنیدم.با خودم فکر می کردم امام زمان  با ان همه خوب بودن چقدر می تواند زیبا ومهربان باشد.به صورت آدم هایی که در کنار حوض های صحن ،وضو می گرفتند بااحترام نگاه می کردم.در دلم می گفتم:وای خدای من .یعنی او در بین ما آدم هاست وهمهی کارهای مارا می بیند،دوست داشتم پسر بهتری باشم.خادمی با چوب پرش به من اشاره می کرد تا در صف نماز جماعت صاف بنشینم.دایی داشت نماز زیارت می خواند ومن به امام زمان عجل الله فرجه فکر می کردم.


بیشتر بدانیم!

امام صادق علیه السلام فرمود:حضرت قایم عجل الله فرجه شباهتی به یوسف علیه السلام دارد وآن ناشناس بودن آن حضرت است.برادران یوسف با آنکه افرادی عاقل وبا فهم وفرزندان انبیا بودند،بریوسف وارد شدند،با او سخن گفتند،او را مخاطب ساختندوبا وی داد وستد ورفت وآمد کردند در حالی که آنان ،برادران یوسف ویوسف برادر ایشان بود.اما او را نشناختند تا وقتی که خود را معرفی کرد وبه آنان گفت:من یوسف هستم.پس او را شناختند.1

1-(غیبت نعمانی،باب دهم،صفحه163،حدیث4)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی