پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

آیا می دانید؟

چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۶ ب.ظ



آیا می دانید؟

خداوند در سوره بقره آیه 164میفرماید:

((بی گمان....درجنبندگانی که خداوند در زمین پراکنده ساخته....نشانه هایی بر وجود آفریدگار ویکتایی اودر جهان است.))

آیا می دانید؟

قورباغه های بزرگ آمریکایی مانند همه ی قورباغه ها بخشی از عمرش رادر آب وبخشی دیگر را در خشکی می گذراند.

قورباغه بزرگ آمریکای شمالی قدش از نوک بینی تا انتهای پای عقبی به نبم متر می رسد.البته این قورباغه ها همیشه به این بزرگی نیست!

آیامی دانید؟

قورباغه ماده صدها تخم در آب می ریزد.پس از چند دقیقه نوزادان قورباغه از تخم خارج می شوندوبه گیاهان داخل آب می چسبند.قورباغه های کوچک که شبیه بچه ماهی ها هستند به این طرف  وان طرف شنا می کنندوگیاهان بسیار ریز داخل آب را می خورند.

آیا می دانید؟

بابزرگ شدن نوزادان قورباغه پاهارشد میکند،شش ها برای تنفس هواظاهر می شود ودم کوچک وکوچک تر می شود.بچه قورباغه به قورباغه  کاملی تبدییل  شده زندگی در خشکی را اغاز می کند.این تغییرات رت دگر دیسی می گویند که یکی از شگفتی های طبیعت است.

آیا می دانید؟

مامولک وقورباغه پرنده واقعا پرواز نمی کنند،اما می توانند از فواصل زیاد از درختی به درخت دیگر بپرند.مارمولک پرنده در حال پرش از درختی به درخت دیگر پوست چین خورده دو طرف بدنش را ماننددوبال باز میکندودرست شبیه پروانه زیبایی میشود.مارمولک های پرنده در جنگل های اندونزی زندگی می کنند وطولشان در حدود 20 سانتی متر است.

آیامی دانید؟

انگشت های قورباغه ی پرنده را پرده هایی به هم متصل می کند بنابراین حیوان می تواند از فاصله ی پانزده متری از درختی به درخت دیگر بپرد.این قورباغه کوچک قدش 7سانتی مترونیم است ودر آسیا زندگی می کند.

تفاوت قورباغه ها با ماهی ها رانام ببرید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی