پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

رفتاربهتر(برابری وبرادری)

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۲۲ ب.ظ


بچه های عزیزم ،

خدای مهربان همه ی انسان هارا برابر آفریده وهیچ کس بردیگری برتری ندارد!نه سفید پوست برسیاه پوست برتری دارد ونه پولدار بربرفقیر ونه....تنها چیزی که علت برتری وفضیلت انسان هابر یکدیگر می شود((تقواست))یعنی انجام دادن کارهای خوب وترک کارهای بد.
خداوند متعال درسوره ی حجرات آیه ی 13می فرماید:ای مردم ماشمارا از مرد وزنی آفریدیم(آدم وحوا)وشمارا به صورت تیره های گوناگون وقبیله های مختلف قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید.به یقین گرامی ترین شما نزد خدا با تقواترین شماست
                                                     
     همه با هم برابریم

خورشید وسط آسمان بود.من امام ویاران ایشان در ابتدای سفرمان به خراسان بودیم.دربین ما خدمتکاران وغلامان سیاه هم بودندکه می خواستند همراه امام باشند... دربیابان حرکت می کردیم که امام من را صداکرد وگفت:ابراهیم بهتر است بایستیم.همه جمع شدند وسفره ای انداختیم.خدمتگزاران وغلامان سیاه هم لباس هایشان را تکان دادندوکنار ما نشستندومشغول خوردن شدند.من چیزی نمی خوردم وبه آنها نگاه می کردم امام متوجه شدو پرسید:چرا غذا نمی خوری ؟مگر گرسنه نیستی؟
آهسته گفتم:بهتر نیست این غلامان برسر سفره ی دیگری بنشینند.آخر آن ها خدمتگزار هستندونباید با ماسر یک سفره باشند.
امام با صدای بلند وبه همه گفت:گوش کنید!خداوند می گویدهمه ی ما با هم برابر هستیم وهیچ فرقی با یکدیگر نداریم.خداوند کسی رابیشتر دوست داردکه اعمال نیک بیشتری انجام دهد.سرم را پایین انداختم وهمراه با بقیه شروع به غذا خوردن کردم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی