پاتوق مجازی نورالهدایی ها

پاتوق مجازی نورالهدایی ها

روزهای به یاد ماندنی

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۲ ب.ظ



بچه های گلم،

براساس تقویم دینی ما مسلمانان،ماه صفر یکی ازماههایی است که مناسبتهای غم انگیز بسیاری داره.بعضی از مناسبتهای این ماه رو با هم مرور می کنیم:

اول صفر:

کاروان اسیران کربلا در این روز وارد شهر شام شد.شام مرکز حکومت یزید بود وزن ها وبچه های همراه امام حسین علیه السلام که بعداز شهادت امام،اسیر شده بودند،توسط دشمنان به این شهر آورده شدند.

پنجم صفر:

یکی از دختران امام حسین علیه السلام به نام رقیه که حدود 3سال داشت وهمراه کاروان اسرا بودبه خاطر سختی های زیادی که در طول سفر دید در این روز به شهادت رسید

بیستم صفر:

ازروز عاشورا تا بیستم صفر،چهل روز می گذرد به خاطر همین،این روز را اربعین نامیده اند.یعنی روز چهلم ودوست داران اهل بیت در این روز برای شهادت امام حسین علیه السلام عزاداری می کنند.در روز بیستم ماه صفر در سالی که امام حسین علیه السلام به شهادت رسید،اولین زیارت کننده امام به کربلا آمد.نام او جابرابن عبدالله انصاری بود.

بیست وهشتم صفر:

شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در سال یازدهم هجری.شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در سال پنجاه هجری ودفن بدن پاک ایشان در قبرستان بقیع در شهر مدینه.

آخرصفر:

شهادت امام رضا علیه السلام توسط مامون عباسی درسال 203 هجری.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۴
نورالهدی امام رضا

روزشمار ماه صفر

نظرات  (۱)

۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۶:۴۱ خرید ملک در ترکیه

خیلی خوب و عالی بود

پاسخ:
سلام.ممنون ازلطف شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی